fredag 1 maj 2009

Only for you, my friend.















Gratis är gott. Gratis fett är ännu godare. Idag utspelade sig den snyggaste konversationen på länge på Vasagrillen i Göteborg. Då jag var fast där i typ en kvart så kortar jag ner konversationen lite, för er skull. Läs det här rätt nu. Hannah låter uttråkad och dryg med lite värmländska. Kioskkillen låter hurtigast i världen och bryter jättemycket.

Hannu: Hejhej, en stor pommes tack.
Kioskkillen: Stor pommes du ska få! Koooorv?
H: Nejtack, bara pommes tack.
K: Bara pommes? Nejnej. Vad heter doo?
H: Hannah
K: Hannah, jag heter Jacob. Du ska få spacialitet!
H: Jasså?
K: Jag fixaaar! Jag fixar feetaost! Fetaost är gott! Jag fixar sallad! Jag fixar vitlök!
H: Det låter utmärkt, tack du! Hur mycket vill du ha av mig?
K: Du får specialitet! Men behöver bara betala för pommes! Tjogoseex!
H: (Lämnar fram kortet)
K: Kortet vill inte! Det fungera inte!
H: Men, skumt? Jag har typ bara 15 spänn... (rotar lite)
K: Du, Hannah! Jag litar på dig! Du betalar annan gång! Du får specialitet av mig! Varsågod! Vart bor du, Hannah? Majorna?
H: Nää, jag bor på Johanneberg
K: Johanneberg är fint! Klart du bor på Johanneberg! Med kille?
H: Haha, nää. Jag bor med en kompis. Jag har ingen kille.
K: Bra för mig! Bra för mig!
H: Bra försök! Bra försök!
K: Haha, du är rolig Hannah! Kom tillbaka snart! Specialitet är god!

/Hannu

2 kommentarer:

  1. hahaha!! :D :D

    SvaraRadera
  2. Vi invandrare är inte sena att ta varje tillfälle i akt:D

    SvaraRadera