tisdag 5 maj 2009

"Nu penetrerar jag!"

































Ok. Känner att vi behöver förtydliga ett och annat. 
Detta var inte första gången avlopp behövde rensas. Och som ni säkert redan vet är det Sarut som sett till att saker blir gjorda i det här hushållet.
Insåg snabbt att det inte gick att skjuta upp det till fredag, eftersom tvättvattnet vägrade rinna ner. 
Så, jag provade. Och provade lite till. Och lite till. Och insåg. 
Sarut måste ställa utlimatum:

S: Ok. Jag får det inte att funka. Så nu skiter jag i det. Nu får det vara stopp och vi får bada i vår egen smuts.
H: Ehh... Ok.
S: Ja, så är det.

En liten stund senare kommer Hannu smygandes. Frågar förläget efter blompinnarna jag använt för att gräva runt.
Tydligen är hennes rörmokar-skills överlägsna mina, för proppen lossnade.
Självklart var det Sarut som fick fiska upp den ur golvbrunnen. Hannu tyckte ju att det var "äckligt". 


//Sarut.

4 kommentarer:

  1. så tydligen är det hannu som ser till att saker blir gjorda på riktigt i det här hushållet ;)

    SvaraRadera
  2. Efter lite tjat, ja.
    Klumpen ser väldigt svart ut btw. Så det är uppenbarligen bara ditt hår.

    SvaraRadera
  3. Sarut sarut. Mögel är svart. Du håller i något som en gång var blont hår, men som sedan möglade.. Lilla vännen.. ;)

    SvaraRadera
  4. mmm! roligaste jobbet, ever!

    SvaraRadera