måndag 2 mars 2009

Sarut goes Värmland



















Sarut och Syster ska åka på roadtrip. 
Det är systers födelsedag.
Vi åker i systers sambos skruttomobil och innan vi ens kommer iväg bråkar syster med motorhuven i tio minuter.
Sedan ska vi tanka. 
Det börjar med att syster missar avfarten. 
Vi tar nästa, kör några varv och sedan är det dags. 
Syster börjar med att stoppa kontokortet i sedelintaget. 
Kortet fastnar. 
Syster hämtar personal, som får låsa upp, pilla lite och tillslut får ut kortet.
Visar vart man ska stoppa det, egentligen.
Syster försöker. Men solen ligger på och det är svårt att se.
Ger upp.
Visar sig att hon dessutom försökt tanka Etanol. Till världens mest miljöfarliga bil. 
Vi åker till macken bredvid. 
Syster lyckas fylla tanken med bravur, men går in för att betala. För säkerhetsskull.
Äntrar butiken och yttrar de roligaste orden någonsin:
"Hej, jag skulle vilja betala för medicinen."
Och lillasyster, alltså jag, dör av skratt.
Hela vägen till Kil. 
Det är så skönt att vara i Värmland. 
Alla är nästan lika roliga som Hannu.


//Sarut

2 kommentarer:

  1. hahaha, det låter som den gången jag ringde till skolan och sa "hej jag skulle vilja polisanmäla mig" istället för sjukanmäla mig :D

    SvaraRadera
  2. hahaha!! så jävla roligt! ^^

    SvaraRadera