måndag 9 mars 2009

Kräkreflex

Det är sol i Göteborg idag.
Men jag sitter gisslan framför datorn och får inte gå ut. 
Varför?
Jag måste skriva CV.
Att skriva CV är kanske det värsta som finns. Eller nej.
Att skriva personliga brev är det värsta som finns.
För de blir aldrig ett dugg personliga. 
Eftersom tanken är att de ska leda till jobb, kan man ju inte skriva från hjärtat direkt. Iallafall inte jag. 
Så jag ordbajsar på och dör av min egen klyschighet istället.
Och eftersom jag är bokstavsfascist mår jag, på fullaste allvar, illa av sådant. Av mig själv.
Men. 
Jag är ju en glad och positiv tjej. Jag är kreativ och inte rädd för utmaningar...
Yada, yada.
Bullshit, bullshit.
Rysningar.


//Sarut

2 kommentarer:

  1. haha glad och positiv tjej? my ass ;)

    SvaraRadera
  2. ordbajs som sagt! eller en fösköning av sanningen.

    SvaraRadera