fredag 18 september 2009

Tecken.

Det var längesedan jag var i Värmland och hälsade på. Väldigt längesen. Jag tror Sarut varit här 5 gånger sedan jag var här sist, skämmigt. Här är ett gäng tecken på att det var ett tag sedan:

- Hannu går på bussen till stan och lägger fram 17 kr till busschauffören. Han tittar på henne. Hon tittar på honom. Han på henne. Tystnad uppstår. "Det kostar 30 kronor" säger han efter en stund.

- Hannu kör bil för att hälsa på farfar. Av ren rutin är hon påväg att köra igenom Kil när pappa poängterar "Hannah, du har väl inte glömt att farfar flyttade från huset i våras? Han bor upp här till vänster nu."

- Hannu ska gå till sin favoritbutik i Karlstad och titta på t-shirtar med sin barndomsvän Tove (som poängterade att vi inte sett varandra sedan mars, ett tecken till). Med bestämda steg går hon mot Duvanhuset när Tove poängterar "därirån flyttade den där butiken för lääääängesen.."

Ja, ni förstår min poäng. Skärpning. Jag gillar Värmland, här ska jag hänga lite mer!

/Hannu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar