fredag 18 september 2009

Tandborstar.

Jag vet inte om jag bloggat om ämnet mina issues med tandborstar förr. Jag tror jag gjort det, men i en annan blogg. Med lite annan publik. Så nu blir det aktuellt igen. 

Jag har vissa problem med intimiteten kring tandborstar. Att ha en permanent tandborste hos mig, det har man inte. Helt enkelt. Jag har avslutat ett dejtande för att mannen i fråga tyckte han skulle ha en eltandborste i mitt badrum utan att fråga. Sara, som känner mig för väl frågade till och med när hon flyttade in om jag kände mig okej med att dela tandborstmugg med henne, eller om hon skulle ha en egen. Delar tandborstar gör jag inte, om jag inte är upp över öronen förälskad och det verkligen är kris. Och då mår jag fortfarande lite dåligt efteråt. (Förövrigt, så får jag detta förslag då och då. Av både vänner och ragg. Gör folk sådär? Vad håller ni på med? Man delar inte tandborste. Det är som att säga "Du kan ta min tampong, jag har bara haft den i tio minuter".)

Nu har Sarut träffat en man. Det gillar vi. Hon har gett honom en tandborste, att ha i vårt hem. Detta tog hon upp med mig precis. "Hannah, jag gav honom en tandborste att ha hos oss. Men han har inte fått ställa den i muggen än. Han har den bredvid." Haha, sött. 

/Hannu


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar