fredag 2 oktober 2009

Vad man gör när man är ensam.

Här i Tidaholm har de ett mycket logiskt system. Det är ett slott där man går i skolan och äter, en stuga där man sover och skiter och en stuga där man har tillgång till internet. Mycket praktiskt tycker de, inte så praktiskt tycker jag. Så, för att få tiden att gå har jag givetvis spenderat kvällarna i internetstugan. Det har tydligen fler. Det är väldigt ensligt här, är det någonstans man tänker att man är ensam så är det i den lilla internetstugan mitt ute i skogen utanför Tidaholm. Men, igår när jag var påväg hem mot min sova/skita-stuga hör jag Eros Ramazotti på hög volym. Väldigt hög volym. Av nyfikenhet går jag mot ljudet och kikar in i fönstret till ett rum. Där sitter en pojk, kanske 17-18 år. Han har svart stripigt hår, svart munkjacka och piercings. Påminner mycket om en emo-kille jag en gång kände. Här sitter han, i tron på att han är själv, och mimar med Eros Ramazotti. Jag blev så jävla glad över att se detta. Han blev inte lika glad när han såg mig. Han stängde av musiken kvickare än blixten och gav mig en ond emo-blick. Jag avlägsnade mig och fnissade hela vägen hem till stugan.

/Hannu

2 kommentarer:

  1. haha! nästa gång du har en vecka i tidaholm så hör av dig, du får givetvis bo hos mig. jag bor typ granne med busshållsplatsen till tidaholmsbussen oxå, kan det bli bättre?!

    SvaraRadera