torsdag 1 oktober 2009

The End.

Eller ja. Nä.
Kanske inte slutet. Men just nu måste jag erkänna att jag är skapligt trött på Glasmästaregatan.
Det har inte med Hannu att göra. Faktum är att jag saknar henne lite nu när hon sitter i skogen och fryser.
Problemet har med själva lägenheten att göra. Den är ju inte den fräschaste platsen på jorden. Silverfiskar, spindlar och allmänt sunk hör till vardagen. Så även stopp i diverse avlopp, ett ämne det bloggats om rätt flitigt.
Nu har det nått ett nytt klimax. 
Igår när jag duschade blev det som vanligt stopp. Men denna gång rann det inte ner. När jag sedan beslöt mig för att fly hemmet, för ett mycket trevligare, hade det fortfarande inte runnit ner och jag misstänker att läget är detsamma idag. 
Äckligt? Äckligt.
Nu har jag ett dilemma. Att åka hem och rensa lite. Hälla i nåt som fräter. Eller kanske åka tillbaka till reservhemmet igen och låtsas som problemet inte finns..?

En ny lägenhet mottages varmt. Alternativt någon vänlig själ med rörmokarskills.


//Sarut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar