måndag 12 oktober 2009

Pengar.

Igår antydde jag till min vän Hugo att hösten inte är min favorit (det är nämligen hans). Jag blir som ungefär 50-70% (gissar jag) av Sveriges befolkning lite ynkligare på hösten. Det är helt enkelt ganska synd om mig såhär års. Då påpekar Hugo något spännande. Det är nu vetenskapligt bevisat att man kan köpa sig lycka. Det har han sett på SVT. Om man var lycklig, och ens äktenskap brister behöver man exakt 50 000 mer i månaden för att komma upp på +/- noll nivån igen. Är man allmänt bara smådeppig jämt är det lite dyrare än så för arbetsgivaren. 

Så, kära vänner. Nu kommer jag med en revolutionerande lösning på höstens alla problem med horisontellt regn, paraplyer som vänder sig utochin och sommarflirtar som möglar tillsammans med löven på marken. JOBBA FÖR FAN. Förvisualisera era 50 000 kronor mer i månaden. Nu jävlar ska här tjänas pengar!

/Hannu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar