söndag 11 oktober 2009

Det gäller att se till att det håller, hela vägen.

Jag gillar teman. Temafester, temadagar, till och med temaår. Vi har iofs glömt bort vilket år det här var, men jag tror det var strävans år 2009. Så, temat håller ju inte helt ut alla gånger. Någon som däremot kan det här med teman är min vän SaraPirat. Jag slutar aldrig att förundras över hur hon lyckts sätta ett tema på hela sitt liv. Och det sviker aldrig. Hela hennes liv är svart, vitt, rosa och turkost. Det är randigt, prickigt, rutigt och med dödskallar. Inget annat är accepterat. Hon klär sig i dessa mönster, bor i dessa färger och har även införskaffat en död älg. Detta enbart för att ha en riktig dödskalle, givetvis ska hornen målas turkosa (men det har ni säkert redan räknat ut). Jag sov hos SaraPirat inatt. Som alltid hade jag glömt min tandborste så jag fick en av henne. Till och med här har hon tänkt till. Jag fick en svart&vit-randig tandborste. Med rosa tandkräm. Valet av tandkräm är ingen slump, detta har jag frågat förr. Färgen prioriteras före märke/smak/innehåll. 

Sedan bäddades jag ned i svartvita lakan, och fick en filt med dödskallar på om det skulle bli kallt. 

Hannu hjärtar SaraPirat och hennes helt MANISKA tematänk. (På bilden, min favoritdel ur Saras egna klädkollektion, SaraPirat.)

/Hannu

1 kommentar: