onsdag 11 november 2009

Roligare kuriosa:

Vafan. Att vi är födda i november? Var det det roligaste Sarut hade att komma med när det gäller oss? Jag tror att hon snarare ville påminna alla om att hennes födelsedag börjar närma sig och det är dags att gå in med cashen. Anyway, riktigt kuriosa;

Sarut:
- Har vissa djurplågeri-tankar. T. ex pratade hon senast igår om att färga pälsen på grannens katt.

- Blir alltid i samma stund som hon går innanför dörren hemma förkyld. Detta har förundrat mig sedan vi flyttade ihop. Hon är frisk (eller ja, så frisk en Sarut kan bli), men när hon "känner sig hemma" blir hon snorig.

- Har krämer för allt. Krämer. Kräämer. När hon duschar tar det fan en timme för hon ska smörja in sig med alla krämer efteråt.

- Behandlar sina tekniska prylar som barn. Allt annat skiter hon i. Men datorn och saker som har med datorn att göra pysslas om. Får massage, pussar, kärlek och blir omstoppade med godnattsaga på kvällen.

Jag kan egentligen göra den här listan hur lång som helst. Men jag vill ju hålla den på en bra nivå. Inte bli elak. What goes around comes around har jag en känsla av.

/Hannu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar