tisdag 17 november 2009

Kuriosa del 3.

Ok. Då var det dags för lite kuriosa om Hannu:

- Om ni väntat er snaskigt skvaller kommer ni bli hemskt besvikna. Hannu råkar nämligen vara en blogg-fascist utan motstycke. De senaste veckorna har jag fått hur mycket material som helst, följt av att Hannu tvingat mig att inte skriva om något av det. Svårt trist.

- Hannu har saker överallt. Ändå hittar hon aldrig det hon behöver. Den här veckan har hon tappat bort både locktång och glasögon. Sen tittar hon anklagande på mig, som av en händelse råkar ha perfekt syn och självlockigt hår. 

- Ibland får Hannu för sig att hon ska ta tag i sitt liv, bli nyttig och så vidare. Oftast slutar det med en hög mögliga grönsaker i kylskåpet någon vecka senare. Eller med sur grädde i pastasåsen.

- Hon försöker dölja det. Men efter att ha bott med henne i nästan ett år har vissa saker börjat märkas. Till exempel har Hannu lite svårt att se normal ut framför datorn. Så fort hon blir inne i någonting börjar hon skela. 

En härlig början. Jag misstänker att det komma ännu mer kuriosa om mig snart. Stay tuned.


//Sarut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar