fredag 17 juli 2009

Sweet dreams.

Jag har en drömperiod. Vet inte hur det är med er men jag har iallafall perioder då jag kommer ihåg mina drömmar bättre än andra perioder. Och det känns som jag drömmer hela nätterna. Natten till igår var minst sagt trevlig ur drömsynpunkt. Natten till idag var sämre. Jag bråkade med  a l l a. Inte minst med Sarut. Hon var den sista jag fick ett agressionsutbrott på innan jag vaknade. Det var nämligen såhär;

Igår (i riktiga livet) var Sarut duktig och städade bland våra kartonger/glas/papper/plast/burkar. Vi är hemskt bra på att sortera, mindre bra på att städa och slänga bland allt vi sorterat. Allt detta (det är alltså ENORMT mycket) ställde hon ut på balkongen för att vi skulle hjälpas åt att bära allt till soprummet typ i helgen.

I min dröm hade jag precis bråkat med typ 4 personer, jag hade haft en helvetes dag. Precis innan mitt aggressionsutbrott mot Sara utspelar sig bråkar jag med Gonza utanför vårt hus. Vi är jätteovänner och jag skriker att han inte får följa med in och låser ute honom utanför vårt hus och stormar in i lägenheten. Jag tycker att Sarut bör förstå hur upprörd jag är så hon i lugn och ro iakttagit alltihopa inifrån över en kopp kaffe. Istället säger hon: "Ta hand om skiten på balkongen".

Jag kollar ut. I drömmen är det som på riktigt tar upp en femtedel av balkongen fyllt över precis hela balkongen. Det är verkligen en sopstation på vår balkong. 

"Släng det", säger Sarut lugnt.
"Okej, du får hjälpa mig..?" säger jag.
"Inte en chans, jag köpte kaffet sist. Det är din tur att göra nytta." säger Sarut och sippar från sin kaffekopp. 
Då får jag mitt värsta aggressionsutbrott på Sara genom tiderna. Sedan ringde klockan. Jag var så arg på Sarut när jag vaknade att jag övervägde att slita upp dörren till skrubben och skrika att hon är LE BIIIATCH!

Jag har kommit över det nu och förlåtit Sarut. I helgen ska vi tillsammans bära sopor.

/Hannu

2 kommentarer: